Artykuł sponsorowany

Jak powstają wizualizacje produktowe 3D?

Jak powstają wizualizacje produktowe 3D?

Spośród wielu narzędzi wykorzystywanych w celach marketingowych wizualizacje produktowe 3D cieszą się szczególnym uznaniem. Wynika to przede wszystkim z realizmu, który jest uzyskiwany po ukończeniu prac projektowych. Wizualizacje produktowe 3D mogą wyglądać jak prawdziwe przedmioty – i o to właśnie chodzi, mają one sprawiać wrażenie realnych. Sprawdź, jak powstają, czyli jakie są etapy tworzenia wizualizacji produktowych 3D.

Tworzenie wizualizacji produktowej 3D jako proces

Na sam początek należy zaznaczyć, że powstawanie wizualizacji produktowych 3D może składać się z wielu etapów – i rzeczywiście, by stworzyć dobrą wizualizację, należy wykonać kilka istotnych kroków. Natomiast można też przyjąć, że na proces tworzenia wizualizacji składają się dwa podstawowe etapy – etap projektowy i etap realizacji projektu, przy czym w każdym z nich uwzględnione są czynności dodatkowe, wzbogacające przygotowywaną pracę.

Wizualizacje produktowe 3D są tworzone między innymi przez firmy reklamowe specjalizujące się w przygotowywaniu tego typu projektów. Takie firmy mają odpowiednie narzędzia do stworzenia trójwymiarowych wizualizacji – nie tylko odzwierciedlających realne rozmiary danego produktu, ale i jego cechy szczególne. Tworzeniem wizualizacji produktowych 3D zajmuje się między innymi Polska Grupa Reklamowa z siedzibą w Łęgu Tarnowskim.

W zależności od specyfiki pracy wybranej firmy projektowej, podczas przygotowywania wizualizacji produktowych 3D może dochodzić do wykonania rozmaitych czynności. Bardzo dużo zależy też od tego, czy klient, który zamawia taką wizualizację, jest już w posiadaniu jakiegoś projektu, a jeśli tak, to jakiej jakości jest ten plan. To wpływa przede wszystkim na czas realizacji zlecenia, a także na koszt, który klient musi ponieść za przygotowany dla niego model.

Etap projektowy i etap realizacji projektu wizualizacji produktowej 3D

W zależności więc od tego, czy klient dysponuje gotowym projektem, czy zleca jego wykonanie wybranej firmie projektowej etap pierwszy, projektowy może różnić się w zależności od przypadku. Firmy specjalizujące się w tworzeniu takich projektów spotykają się z sytuacją, w której klient nie ma modelu 3D, jego model jest do zmiany lub model 3D jest gotowy do realizacji.

Po zastosowaniu koniecznych kroków w celu przygotowania materiału (tj. modelu) do dalszej pracy, następuje etap realizacji projektu. W tym czasie dochodzi do nadania bryle odpowiednich walorów estetycznych. By tego dokonać, potrzebne jest:

  • pokolorowanie modelu 3D,
  • nadanie mu właściwej tekstury,
  • prawidłowe oświetlenie wizualizacji,
  • wybranie podłoża, na którym prezentowany będzie gotowy model,
  • wykonanie renderingu wstępnego i renderingu finalnego – co ma na celu dopracowanie gotowej wizualizacji.

Ogromną zaletą wizualizacji produktowych 3D jest to, że można wprowadzać w nich zmiany na każdym etapie tworzenia. Poza tym są one skuteczną i co ważne – efektowną formą promocji. Bardzo często służą też jako przykłady gotowych produktów, które mogą dopiero powstać.

Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz