Artykuł sponsorowany

Jak rozpoznać awarię koła dwumasowego i w jaki sposób poradzić sobie z problemem? Sprawdź, co podpowiadają mechanicy z warsztatu Auto-Mat!

Jak rozpoznać awarię koła dwumasowego i w jaki sposób poradzić sobie z problemem? Sprawdź, co podpowiadają mechanicy z warsztatu Auto-Mat!

Zamachowe koło dwumasowe to element montowany przede wszystkim w wysokoprężnych silnikach Diesla. Odpowiada on za redukcję drgań wywołanych przez pracę jednostki napędowej. Komponent ten narażony jest na bardzo wysokie zużycie eksploatacyjne, a jego średnią żywotność określa się na około 200 000 km. Po przejechaniu tego dystansu mogą pojawić się pierwsze odczuwalne problemy. W jaki zatem sposób rozpoznać objawy uszkodzenia koła dwumasowego i jak poradzić sobie z usterką?

Uszkodzone koło dwumasowe – objawy

Objawy wadliwie funkcjonującego koła dwumasowego są dość charakterystyczne, dlatego też z ich samodzielnym rozpoznaniem nie powinni mieć kłopotów nawet mniej doświadczeni kierowcy. Po pierwsze – za sytuację niepokojącą z pewnością należy uznać znacznie zwiększone drgania silnika podczas pracy na biegu jałowym. W skrajnych sytuacjach wibracje mogą przenieść się nawet do kabiny pojazdu, co ma niekorzystny wpływ na komfort jazdy. Po drugie natomiast – jak słusznie zaznaczają doświadczeni mechanicy z warsztatu Auto-Mat – kiedy dojdzie do uszkodzenia lub wyeksploatowania dwumasowego koła zamachowego, pojawią się również problemy z rozruchem jednostki napędowej.

Trzecim charakterystycznym symptomem są natomiast wyraźnie słyszalnie piski oraz stuknięcia, które powstają podczas zmiany biegów. Co bardzo istotne – w razie dostrzeżenia opisywanych objawów, należy jak najszybciej udać się do mechanika, który przeprowadzi stosowną diagnozę. Uciążliwości wynikające z uszkodzenia koła dwumasowego będą potęgowały się z każdym przejechanym kilometrem.

Co zrobić z uszkodzonym dwumasem?

Niestety – zamachowe koło dwumasowe nie należy do grupy komponentów samochodowych, które można poddać procesowi regeneracji. Z praktycznego punktu widzenia oznacza to, że kierowcy muszą liczyć się z wymianą części na nową. Ile to kosztuje? Na tak postawione pytanie nie da się odpowiedzieć w sposób jednoznaczny, ponieważ wszystko uzależnione jest od marki pojazdu oraz do segmentu, do którego auto należy. Dla przykładu – w pojazdach klasy premium wymiana koła dwumasowego może kosztować nawet kilka tysięcy złotych.

Popularny dwumas powinien być także wymieniony wraz ze sprzęgłem – i to najlepiej przez bardzo doświadczonych fachowców. Gdzie zatem szukać kompleksowego wsparcia w tym zakresie? Wyjątkowo atrakcyjnie przedstawia się oferta przygotowana przez specjalistów z warsztatu Auto-Mat. To właśnie tutaj wszyscy klienci mogą liczyć zarówno na atrakcyjne ceny realizacji usługi, jak i indywidualne podejście do każdego zlecenia oraz szeroko zakrojone doradztwo techniczne.

Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz