Co składa się na system POS?

Na system POS, z ang. point of sales składa się sprzęt komputerowy i oprogramowanie służące do obsługi sprzedaży. Jest ono dedykowane głównie sklepom detalicznym, restauracjom, hotelom oraz punktom usługowym.
Poznaj rodzaje terminali
Zazwyczaj sprzęt składa się z dotykowego terminala, który zdecydowanie ułatwia codzienną pracę i komunikację, zarówno z klientami, jak i współpracownikami. Pozwala wprowadzać wszystkie potrzebne dane oraz rejestrować całą sprzedaż. Można również spotkać zwykłe terminale, do których podpina się klawiatury, zamiast dotykowych ekranów.
Jakie sprzęty można podłączyć do terminali?
W razie potrzeby, do terminali możemy podłączyć następujące sprzęty: drukarkę fiskalną, wagę elektroniczną, terminal płatniczy, czytnik kodów kreskowych, drukarkę do etykiet czy kart plastikowych oraz kolektory danych. Te ostatnie są świetnym rozwiązaniem, ponieważ służą do zbierania danych o lokalizacjach, cenach i stanach wszystkich produktów. Jeżeli tylko chcemy, to możemy nabyć je wszystkie i stworzyć jeden świetnie zintegrowany system. Jednak pamiętajmy, żeby dobrze przemyśleć ten zakup lub skorzystać z porady specjalistów z firmy KDF, którzy służą pomocą w doborze odpowiedniego sprzętu i dodatków. W ich ofercie znajdziemy produkty zarówno dla początkujących, jak i zaawansowanych użytkowników.
A co z oprogramowaniem?
Wybór sprzętu komputerowego to nie wszystko. Jednak pamiętajmy, że nie każdy system POS jest z góry wyposażony we właściwy system operacyjny. Czasami należy go dokupić i tutaj również będziemy potrzebowali porady doświadczonych fachowców, w postaci analizy przedwdrożeniowej. Obejmuje ona m.in. koszty wprowadzenia, zapotrzebowanie na funkcje ułatwiające sprzedaż i obsługę klienta oraz możliwość zintegrowania, z innymi posiadanymi już przez nas systemami.
Na koniec poznaj korzyści z używania systemów POS!
Zadaniem systemów POS jest ułatwienie codziennej pracy i doskonale im to wychodzi. Dlaczego? Ponieważ dzięki nim:
- pracownicy popełniają mniej błędów;
- znacząco skraca się czas wykonywanych czynności;
- sprawniej obsługują klientów;
- każda zatrudniona osoba ma swój indywidualny login i hasło, co pozwala na szybsze wykrycie ewentualnych pomyłek;
- klient ma wgląd do wszystkich ruchów wykonywanych przez pracowników.