Co zawiera audyt SEO i co warto o nim wiedzieć?

Co zawiera audyt SEO i co warto o nim wiedzieć?

Prowadzenie strony internetowej firmy wiąże się z walką o jak najlepszą pozycję w bezpłatnych wynikach wyszukiwania. Aby wyprzedzić konkurencję i pozycjonować się lepiej, trzeba stale udoskonalać swoją witrynę. Żeby upewnić się, że nasze działania idą w dobrym kierunku, wypada regularnie monitorować stan swojej strony. Służy do tego SEO audyt – dowiedz się, co zawiera i co warto o nim wiedzieć. 

Co to jest SEO? 

SEO (ang. Search Engine Optimization) to optymalizacja strony internetowej pod wyszukiwarki, czyli zbiór działań, które mają na celu zwiększenie widoczności danej witryny w organicznych wynikach wyszukiwania.

Co to jest audyt SEO? 

Audyt SEO to darmowa analiza strony internetowej, która bierze pod uwagę aktualne czynniki mające wpływ na pozycję strony w organicznych, czyli bezpłatnych, wynikach wyszukiwania (SERP). To jeden z ważniejszych elementów działań związanych z marketingiem internetowym w wyszukiwarkach. 

Wynikiem audytu SEO jest raport zawierający informacje o stronie internetowej. Dzięki niemu wiesz, jakie elementy Twojej witryny działają dobrze, a które warto poprawić, aby pozyskiwać większy ruch z wyszukiwarek. 

Audyt SEO przeprowadza się m.in. dla stron internetowych, blogów, a także sklepów online. 

Co zawiera audyt SEO?

Kompleksowy audyt SEO zawiera:

  • Ogólne informacje o stronie WWW (np. IP, wiek domeny, geolokalizacja serwera).
  • Ocenę strony pod kątem SEO (zazwyczaj podaną w procentach).
  • Wskazanie mocny i słabych elementów (sukcesy, ostrzeżenia, błędy).
  • Wyjaśnienie pojęć zawartych w raporcie (np. czym jest indeksowanie strony).
  • Porady dotyczące poprawy słabych elementów (co zrobić, aby poprawić widoczność strony). 

W raporcie można znaleźć dane związane z pozycjonowaniem, ale także te dotyczące użyteczności oraz bezpieczeństwa. Rozbudowana diagnostyka powinna wyróżnić działania priorytetowe, czyli, te które trzeba wykonać w pierwszej kolejności. 

Wszystkie powyższe informacje pozwalają – zarówno dużym serwisom, jak i małym witrynom – poznać swoją pozycję rankingową i rozpocząć działania mające na celu poprawę widoczności w sieci. 

Tak więc bezpłatny audyt SEO to narzędzie, bez którego nie może obyć się żaden właściciel strony internetowej. Regularne analizowanie raportów i wrażanie udoskonaleń pozwala na osiąganie kolejnych sukcesów online. 


Wykonaj darmowy audyt strony i popraw jej widoczność w wyszukiwarce. Wykonaj teraz>> 


Jakie są najważniejsze obszary audytu SEO?

Jak wspomniałem wcześniej, audyt SEO dotyczy wielu elementów strony internetowej. Do najważniejszych w kontekście SEO zalicza się przede wszystkim:

  • copywriting – meta dane, treści na stronie, słowa kluczowe,
  • wydajność – szybkość ładowania strony,
  • analiza profilu linków – linki przychodzące i wychodzące,
  • User Experience – elementy związane z doświadczeniem użytkownika podczas korzystania ze strony,
  • bezpieczeństwo – czy strona jest odpowiednio zabezpieczona,
  • kod HTML – analiza poprawności kodu.

Czy warto robić audyt strony e-commerce? 

Odpowiedź może być tylko jedna: tak. 

Sklepy internetowe trzeba traktować jak inne witryny, dlatego audyt SEO dotyczy wszystkich stron WWW bez względu czym mamy do czynienia ze stroną firmy czy stroną e-commerce.  


Jak zrobić audyt SEO?

Nic prostszego. Aby sprawdzić swoją witrynę, wystarczy wejść na stronę, która udostępnia usługę darmowy audyt SEO. Po wpisaniu adresu strony internetowej pokaże się raport zawierający ogólne informacje oraz szczegóły dotyczące pozycjonowania. 

Wiedza zawarta w raporcie pozwala na świadome zarządzenie swoją stroną internetową, odnalezienie mocny oraz słabych punktów, a także rozpoczęcie działań ulepszających.

Algorytmy Google z roku na rok coraz większą wagę przywiązują do doświadczeń użytkownika (User Experience). Dlatego poprawki, które wprowadzisz po audycie, spodobają się nie tylko robotom wyszukiwarek, ale przede wszystkim użytkownikom odwiedzającym Twoją stronę. 

Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz