Artykuł sponsorowany

Czym jest SHORT BLOCK i dlaczego warto naprawiać silniki z jego wykorzystaniem?

Czym jest SHORT BLOCK i dlaczego warto naprawiać silniki z jego wykorzystaniem?

Naprawy silników maszyn specjalistycznych czy też ciągników rolnych nie należą do łatwych i tanich. Mitem jest też to, że ich regeneracja czy kompleksowy serwis przywraca pełne fabryczne parametry techniczne. Oczywiście w wielu przypadkach części oryginalne lub zamienne w klasie OEM pozwalają cieszyć się wydajną jednostką napędową przez kolejne lata, ale przy rozległych zniszczeniach lepiej postawić na alternatywne rozwiązania. W wielu modelach pojazdów zastosować można bowiem tzw. krótki silnik SHORT BLOCK, czego można dokonać m.in. w przypadku silników DEUTZ.

Czym jest SHORT BLOCK?

SHORT BLOCK zwany inaczej krótkim silnikiem to nic innego jak dół silnika, który zawiera wszystkie niezbędne elementy potrzebne do wydajnej pracy jednostki napędowej m.in. w uszkodzonych ciągnikach rolnych. Podzespół ten zawsze składany jest przez oryginalnych producentów i traktowany jest jako fabrycznie nowy, a to oznacza, iż jest on objęty pełną gwarancją. Świetnym tego przykładem są SHORT BLOCKI marki DEUTZ, które cieszą się na rynku bardzo dużym zainteresowaniem. Stosowane są one między innymi w maszynach rolnych, budowlanych oraz różnych maszynach specjalistycznych. Z czego składa się SHORT BLOCK?

Krótkie silniki składają się z bloków silnikowych, tłoków z pierścieniami i sworzniami, wałów korbowych, korbowodów, a także panewek korbowodowych oraz głównych. Nie może zabraknąć w ich konstrukcji również wałka rozrządu, szklanki popychaczy oraz pompy oleju silnika. Ostatni element stosowany jest jednak w tych SHORT BLOCKACH, które przeznaczone są dla silników chłodzonych cieczą od 4 litrów pojemności wzwyż.

Kiedy warto zdecydować się na SHORT BLOCK?

Krótkie silniki dla silników maszyn ciężkich i przemysłowych pozwalają rozwiązać poważny problem, jakim jest między innymi pojawienie się dziury w bloku silnika. SHORT BLOCKI warto zatem stosować po urwaniu się korbowodu z wału korbowego fabrycznej jednostki napędowej. Krótki silnik jest też dobrym rozwiązaniem w przypadku zatarcia się tłoka, kiedy to inne metody serwisowe nie przynoszą spodziewanego rezultatu lub są przez mechaników oceniane na nieopłacalne. Ponadto SHORT BLOCKI np. dla silników DEUTZ są wykorzystywane po zatarciu się wału korbowego na panewkach głównych, kiedy to nie ma podstawy do osiowania bloku pod nowy wał korbowy.

Wielu dystrybutorów i serwisantów między innymi reprezentujących markę DEUTZ podkreśla, że stosowanie SHORT BLOCKÓW jest bardzo opłacalne. Jest to znacznie lepsza alternatywa od pełnego remontu i regeneracji jednostki napędowej, a także mniej kosztowna od zakupu silnika wymiennego (tj. exchange engine) w miejsce uszkodzenia. Krótki silnik jest również lepszym rozwiązaniem od całkowitej wymiany napędu na używany.

Gdzie kupić SHORT BLOCKI marki DEUTZ?

SHORT BLOCKI oferuje wielu producentów silników. W przypadku tych marki DEUTZ warto szukać dystrybutorów polskich, którzy nie tylko zajmują się sprzedażą oryginalnych części oraz ich zamienników, ale również kompleksowym serwisem. Doskonałym przykładem jest zatem firma AGE-POWER, która jest jednym z największych importerów części oryginalnych i zamiennych w klasie OEM do silników przemysłowych DEUTZ, PERKINS, CATERPILLAR. To właśnie takim przedsiębiorstwom warto zlecać zadanie serwisu silnika i montażu SHORT BLOCKA. 

Każdy zainteresowany zakupem i usługą instalacji krótkiego silnika w swojej maszynie musi jednak pamiętać, że na ogół dostawa zajmuje od kilku do kilkunastu dni. W trakcie oczekiwania istotne jest przygotowanie jednostki napędowej do montażu SHORT BLOCKA, co zawsze powinno zlecać się specjalistom. Rozpoznają oni elementy jednostki napędowej pod kątem mikrouszkodzeń i przeprowadzą specjalistyczną procedurę kontroli pęknięć. Ponadto muszą oni przed montażem krótkiego silnika dokładnie oczyścić cały silnik.

Modele SHORT BLOCKÓW do silników marki DEUTZ

Jednostki napędowe DEUTZ montowane są w pojazdach różnych marek. Silniki tego producenta stosują między innymi koncerny ATLAS COPCO, ATLAS WEYHAUSEN, BOMAG, DITCH WITCH, DYNAPAC, GEHL, GENIE, HAMM, HAULOTTE, JLG, TEREX, VERMEER, VOGELE oraz WACKER NEUSON, które produkują wysokiej klasy podnośniki, dźwigi, samochody ciężarowe HDS, ciągniki siodłowe i ciągniki rolnicze. Z tego też względu SHORT BLOCKI dla silników DEUTZ dostępne są w dziesiątkach modeli. Do najpopularniejszych zaliczyć można:

  • F2L2011, F3L2011, F4L2011;
  • BF3L2011, BF4L2011;
  • F2M2011, F3M2011, F4M2011;
  • BF3M2011, BF4M2011, BF4M2011C;
  • D2011L02, D2011L02I, D2011L03, D2011L03I, D2011L04, D2011L04I, D2011L04W;
  • TD2011L03, TD2011L04, TD2011L04W, TD2011L04I, TCD2011L03, TCD2011L04, TCD2011L04W; BF4M2012C, BF6M2012C;
  • TCD2012L04 2V, TCD2012L06 2V, TCD2012L04 4V, TCD2012L06 4V;
  • BF4M1013FC, BF6M1013FC, BF4M2013C, BF6M2013C;
  • TCD2013L04 2V, TCD2013L04 4V, TCD2013L06 2V, TCD2013L06 4V;
  • TCD4.1L04, TCD6.1L06, TCD7.8L06, TCD4.1L04, TCD6.1L06;
  • TTCD6.1L06, TTCD7.8L06;
  • F4L914, F6L914;
  • BF4L914, BF6L914;
  • D914L04, D914L06;
  • TCD914L04, TCD914L06. 
Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz