Artykuł sponsorowany

Czym zajmuje się poligrafia?

Czym zajmuje się poligrafia?

Poligrafia zajmuje się różnymi procesami związanymi z drukowaniem oraz powielaniem materiałów na skalę przemysłową. Druk jest wykorzystywany do produkcji książek, czasopism, ulotek, wizytówek, plakatów i różnego rodzaju opakowań produktów. Poligrafia wykorzystywana jest w przemyśle i reklamie. Firmy specjalizujące się w tej dziedzinie, oferują szeroki zakres usług, tworzonych w najnowszych technologiach drukarskich.

Usługi poligraficzne

Poligrafia zajmuje się drukowaniem na potrzeby przemysłu i reklamy. Drukowane są ulotki, foldery, katalogi, książki, kalendarze, teczki, bloczki, plakaty, listowniki, opakowania kartonowe itp. Firmy poligraficzne wykorzystują do pracy m.in. druk offsetowy, cyfrowy, arkuszowy, jednokolorowy, dwukolorowy i czterokolorowy. Drukarnie przygotowują materiały promocyjne, informacyjne i reklamowe. Możemy zamawiać wszelkiego rodzaju nadruki nie tylko na opakowaniach kartonowych, ale również na foliowych. Każdy produkt, który posiada jakikolwiek nadruk, przeszedł przez ręce jednej z firm poligraficznych.

Usługi poligraficzne w reklamie

Powinniśmy docenić wynalazek druku przez Gutenberga. Druk przeszedł długą ewolucję od 1440 r. i obecnie jest na najwyższym poziomie. Jest wiele technik drukowania w kolorze czarnobiałym i w dowolnej barwie. W poligrafii stosowany jest:

  • CMYK – skrótowa nazwa podstawowego zestawu 4 kolorów: C – cyjan, M – magenta, Y – yellow i K – black, używanych w drukarstwie wielobarwnym – poligrafii;
  • RGB – skrót od nazw kolorów w języku angielskim: R od red, G od green i B od blue. RGB, które widzimy na ekranie komputera, telewizora, czy smartfona i na papierze. Powstaje poprzez mieszanie czerwonego, niebieskiego i zielonego koloru.

Do drukarni musimy przesłać projekt we właściwym formacie: JPG, TIFF, EPS lub PDF, żeby wydruk był jak najlepszej jakości. Ważne są spady, rozdzielczość i zapis szesnastkowy koloru, który pozwala szybko odczytać daną barwę.

Poligrafia w promocji firmy

Każdy nadruk na opakowaniu plastikowym czy na szklanym przedmiocie jest reklamą. Jeśli się rozejrzymy wokół, stwierdzimy, że otacza nas reklama. Czasopismo, ulotka, folder, bilbord, szyld, plakat, kalendarz itp. powstaje w drukarni poligraficznej, na zlecenie reklamodawcy. Znaczenie poligrafii jest ogromne i nie tylko w reklamie firmy. Druk jest również informacją, pojawiającą się na zbiorczych i jednostkowych opakowaniach kartonowych oraz foliowych, produktów spożywczych, kosmetycznych, farmaceutycznych i innych. Kiedy więc zastanowimy się przez chwilę, zrozumiemy, czym jest poligrafia i jak ważna jest w naszym życiu.

Firmy poligraficzne

Firmy poligraficzne świadczą szeroki zakres usług w wielu technikach drukarskich, dostosowując je potrzeb klientów. Cena usług poligraficznych np. Zakładu Poligraficznego Indruk Poligrafia jest uzależniona od wymagań, ilości zamówionych produktów, rodzaju papieru i sposobu zadrukowania. Zakład na życzenie klienta uszlachetni produkt różnego rodzaju lakierami czy foliami i doda tłoczenia oraz złocenia. Firma poligraficzna ma do wyboru różne techniki drukowania, które możemy podzielić m.in. ze względu na sposób odbijania farby drukarskiej na podłożu. Najpopularniejszą metodą jest druk płaski, wykorzystujący głównie techniki świetlne oraz fotoelektryczne, oraz druk wypukły i wklęsły. Drukarnia poligraficzna korzysta też z różnych urządzeń drukarskich. Do najczęściej stosowanych należą maszyny cyfrowe i offsetowe, ale też urządzenia do druku typograficznego, sitodruku, fleksograficznego, tampodruku lub światłodruku.

Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz