Diesel Serwis Stroka: Układ wtrysku paliwa w silnikach Diesla – objawy uszkodzenia wtryskiwaczy

Sinik wysokoprężny zdecydowanie zrewolucjonizował branżę motoryzacyjną. Przyczyną jego powstania była chęć stworzenia jednostki, która doskonale poradzi sobie ekonomicznym przemierzaniem sporych odległości. Dlatego właśnie, siniki Diesla różnią się od benzynowych przede wszystkim w zakresie układu paliwowego, a precyzyjniej rzecz ujmując, jego wtrysku. Awaria wtryskiwaczy potrafi wywołać dreszcz emocji u każdego kierowcy. Jakie są jej objawy i w jaki sposób się jej pozbyć?
Objawy uszkodzonych wtryskiwaczy
Na całe szczęście wiele z objawów, choć oczywiście nie wszystkie, można rozpoznać samodzielnie, bez konieczności zastosowania specjalistycznego sprzętu diagnostycznego. Uwagę każdego kierowcy powinna zwrócić sytuacja, w której silnik z nieuzasadnionych przyczyn zaczyna pracować wyraźnie głośniej. Mechanicy mówią wtedy o twardej pracy jednostki. O uszkodzeniu wtryskiwaczy może nas również poinformować nierówna praca objawiająca się drganiami, które potrafią przenieść się nawet do wnętrza pojazdu. Z takim stanem rzeczy ma się do czynienia, gdy ze względu na wadliwą pracę jednego z wtrysków, silnik zamiast na nominalnych 4, kręci się jedynie na 3 cylindrach.
Uszkodzone wtryski rozpoznamy także po wyraźnie zwiększonym zużyciu paliwa. Dzieje się tak dlatego, że w jednym z tłoków nie dochodzi do procesu spalania mieszanki, a co za tym idzie, zostaje ono wydalone w formie płynnej. Konieczność naprawy wtryskiwaczy brzmi jak wyrok. Z jakich powodów kierowcy tak bardzo się tego obawiają?
Wtryskiwacze – nowe czy regenerowane?
Współcześnie produkowane wtryskiwacze to niezwykle skomplikowane urządzenia, które muszą znosić spore obciążenia mechaniczne. Konieczność zastosowania w procesie produkcyjnym ogromnej precyzji oraz użycia najwyższej jakości materiałów powoduje, że cena za sztukę może oscylować w granicach kilku tysięcy złotych. Problem wyda się z pewnością tym większy, im bardziej uświadomimy sobie fakt, że wtryskiwaczy nie wymienia się pojedynczo. Alternatywą dla tego niezwykle drogiego rozwiązania jest regeneracja. Wielu kierowców potwierdza, że jest to zabieg niezwykle skuteczny, o ile, zostanie przeprowadzony przez najlepszych specjalistów.
Zobacz też: Czy opłaca się kupić samochód z silnikiem Diesla?
Mowa tu m.in. o firmie Diesel Serwis Stroka, której właścicielem jest Henryk Stroka. Swoją ogromną renomę warsztat zawdzięcza przede wszystkim wykwalifikowanej kadrze pracowniczej oraz nowoczesnemu wyposażeniu, umożliwiającemu przeprowadzenie prac regeneracyjnych na częściach samochodowych, które mogą zostać poddane temu procesowi. W przypadku wyróżniających się warsztatów na największą uwagę zasługuje jednak kompleksowość obsługi. Mechanicy są w stanie zająć się pracami od klimatyzacji, poprzez diagnostykę komputerową silników diesla, po naprawę pompowtryskiwaczy.
Diesel Serwis Stroka już od 1998 roku świadczy usługi diagnostyki i regulacji samochodów osobowych, dostawczych oraz ciężarowych z silnikiem diesla. Dbają o to, by powierzone im zadania realizować z najwyższą starannością i spełniać oczekiwania wszystkich klientów. Jeśli chcą Państwo dowiedzieć się więcej o ofercie zachęcamy do kontaktu. Odpowiedzą na wszystkie pytania.