Artykuł sponsorowany

Projektowanie opakowań tekturowych

Projektowanie opakowań tekturowych

Tysiące firm z branży spożywczej, farmaceutycznej, kosmetycznej, czy przemysłowej, podejmuje stałą współpracę z przedsiębiorstwami produkującymi wysokiej jakości opakowania tekturowe. Ważne jest to, aby tego typu podmioty, gwarantowały również przeprowadzanie sprawnych procesów projektowych, dostosowanych także do założeń marketingowych swoich klientów biznesowych.

Studium przedinwestycyjne – określenie nakładów i opłacalność

Pierwszym etapem prac nad tworzeniem opakowania, jest studium przedinwestycyjne, które zakłada określenie nakładów produkcyjnych, a także tego, jaki materiał zapewni najwyższy poziom trwałości, przy wysokiej estetyce, a także przy optymalizacji budżetowej. Dzisiaj najpopularniejszymi opakowaniami tekturowymi, są te z tektury litej, falistej, a także łączonej – kaszerowanej. Dedykowane są one do opakowań produktów spożywczych, kosmetyków, wyrobów farmaceutycznych itd. Najlepsze pracownie projektowe i producenci opakowań w jednym, zapewnią zatem pełne doradztwo techniczne, dostosowane dla warunków panujących w danej branży!

Projektowanie opakowania – warunki techniczne

Warunkami technicznymi przy projektowaniu opakowań, jest przede wszystkim ich rozmiar, wzór wycięcia, sposób składania, a także metodologia utrwalania wyglądu danej konstrukcji, poprzez wybór odpowiedniej techniki klejenia. Na tym etapie określane są również parametry wykorzystywanego surowca, a także dobór odpowiednich uszlachetnień. Do ulepszeń stosowanych przy opakowaniach tekturowych zalicza się: foliowanie matowe, błyszczące lub soft touch, cold i hot stamping, tłoczenie wklęsłe i wypukłe a także lakierowanie UV. Warto również podkreślić, że wiele firm produkcyjnych i projektowych, opiera się o standardy FEFCO, które zakładają dobór katalogowych wersji opakowań, opracowanych przez ekspertów z całego świata.

Projektowanie opakowania – działania reklamowe

Bardzo ważnym elementem prac przy tworzeniu opakowań, jest nadanie mu odpowiedniej estetyki. Ta musi nie tylko współgrać z bryłą zamknięcia, jego przeznaczeniem i rozmiarami, ale także musi być dostoswana do branży. Reklamy na opakowaniach, czyli cała szata graficzna, logo producenta opakowanego towaru, specyfikacja produktu, a także grafiki, napisy, oraz zdjęcia, są szczegółowo planowane przez działy marketingowe zamawiającego, oraz przez pracowanie projektowo-produkcyjne. Najlepsze firmy zajmujące się tworzeniem opakowań na zamówienie, są w stanie zaproponować takie rozwiązania, które pozwolą np. na zwiększoną widoczność produktu na półkach sklepowych!

Wizualizacje i tworzenie prototypów

Ważnymi działaniami związanymi z produkcją i projektowaniem np. opakowań z tektury litej, jest przygotowywanie ich wizualizacji oraz prototypów. To właśnie takie rozwiązania pozwalają klientom, na sprawdzenie wymiarów oraz konstrukcji opakowania jeszcze przed uruchomieniem produkcji. Takie podejście dziedzinowe, pozwala zaś uznać stosujące je producentów, za najlepszych jakościowo. Przykładem może być firma Linpak, która współpracuje zarówno z krajowymi jak i zagranicznymi przedsiębiorstwami. Z jego pełną specyfikacją warto zapoznać się na stronie www.

Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz