Artykuł sponsorowany

Przegląd zerowy - auto sprowadzone z zagranicy pod lupą

Przegląd zerowy - auto sprowadzone z zagranicy pod lupą

Sprowadzenie auta z zagranicy to rozwiązanie niezwykle chętnie wybierane przez wiele osób planujących zakup używanego pojazdu. Wynika to bowiem z faktu, że zazwyczaj są to samochody dość dobrej jakości, które bardzo często można nabyć po okazyjnej cenie. Niemniej jednak sprowadzając wymarzone auto innego kraju, musimy liczyć się z koniecznością dopełnienia wielu formalności, z których jedną z ważniejszych jest tzw. zerowy przegląd techniczny.

Jak to jest z przeglądem auta sprowadzonego z zagranicy

Odpowiedni stan techniczny pojazdu z jednej strony umożliwia dopuszczenie go do ruchu, z drugiej zaś strony zapewnia jego użytkowanie w sposób bezpieczny dla zdrowia i życia podróżujących nim kierowcy oraz pasażerów. Dlatego też tak ważne są regularne przeglądy techniczne pojazdów poruszających się po naszych drogach. Dotyczy to także aut sprowadzonych z zagranicy, w przypadku których również musimy pamiętać, że badanie techniczne pojazdu to jedna z pierwszych rzeczy, o którą powinien zadbać nowy właściciel tego typu samochodów. Warto o tym pamiętać, gdyż co prawda teoretycznie polscy urzędnicy mogą uznać aktualny przegląd pojazdu wykonany poza granicami, to jednak zazwyczaj wymagają oni aby sprowadzone auto przeszło również przegląd w Polsce. Badanie tego typu określane jest mianem przeglądu zerowego i stanowi pierwsze badanie techniczne w kraju auta sprowadzonego z zagranicy, bez którego nie uda się go nam zarejestrować.

Niezbędne dokumenty       

Nie należy zapominać, że właściciel udający się na przegląd zerowy pojazdu powinien mieć przy sobie wymagane zaświadczenia, takie jak:

  • dokument potwierdzający czasową rejestrację na terenie Polski - jeśli auto sprowadzono spoza Unii Europejskiej,
  • dla samochodów sprawdzonych z państw należących do UE należy okazać dowód rejestracyjny pojazdu z kraju poprzedniej rejestracji oraz tablice rejestracyjne zgodne z dokumentami,
  • doraźne badanie zbiornika LPG wykonane przez TDT (Transportowy Dozór Techniczny) - w przypadku aut posiadających instalację LPG.

Co sprawdzi diagnosta

Pierwsze badanie techniczne pojazdu sprowadzonego z zagranicy, podobnie jak i kolejne, musi być wykonane na uprawnionej Stacji Kontroli Pojazdów, np. Centrum usług motoryzacyjnych s.c. - Stacja kontroli pojazdów. Nie da się przy ty ukryć, że cała procedura w przypadku samochodu, który kupiliśmy poza granicami Polski, nie rożni się zasadniczo niczym od badania technicznego pojazdów, które są już zarejestrowane w naszym kraju.

W jego trakcie bowiem również kontrolowany jest stan poszczególnych części, układów i podzespołów auta, zwłaszcza tych decydujących o jego sprawności i bezpieczeństwie, a także to czy pojazd spełnia normy ekologiczne. Dlatego też sprawdzane są przede wszystkim elementy układ wydechowego, hamulcowego oraz kierowniczego, a także silnik, nadwozie, zawieszenie oraz płyny, oświetlenie i ogumienie samochodu. W pełni sprawne muszą być również pasy bezpieczeństwa, zaś pojazd musi posiadać sprzęty określane oddzielnymi przepisami, tzn. gaśnicę oraz trójkąt ostrzegawczy.

Badanie techniczne pojazdu sprowadzonego z zagranicy nie trwa zazwyczaj zbyt długo i w zależności od stanu pojazdu, jest to średnio około 30 minut. Warto jednak pamiętać, że od tych 30 minut zależy nie tylko to czy zarejestrujemy nasz pojazd, ale także to czy jazda nim nie będzie groźna dla naszego zdrowia i życia.

  • Badania techniczne

    Badania techniczne

    • Centrum Usług Motoryzacyjnych Proszowice
    • Zapytaj o cenę
  • Serwis samochodowy

    Serwis samochodowy

    • Centrum Usług Motoryzacyjnych Proszowice
    • Zapytaj o cenę
  • Geometria kół

    Geometria kół

    • Centrum Usług Motoryzacyjnych Proszowice
    • Zapytaj o cenę
Opracowanie:
Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz