Jak przeprowadzić audyt strony internetowej?

Jak przeprowadzić audyt strony internetowej?

Chcesz, żeby Twoja strona WWW była dobrze widoczna w sieci? Koniecznie sprawdź, czy jest zaprojektowana i prowadzona zgodnie z zasadami SEO. Jak to sprawdzić? To proste. Wystarczy przeprowadzić audyt, który pomoże Ci wychwycić błędy i poprawić pozycję w organicznych wynikach wyszukiwania. Z tego artykułu dowiesz się m.in.: co to jest SEO i jak zrobić audyt strony. 

Co to jest SEO?

Skrót SEO bierze się od angielskich słów Search Engine Optimization. Tym terminem określa się wszystkie działania, które mają na celu poprawę pozycji danej strony internetowej w organicznych (czyli bezpłatnych) wynikach wyszukiwania (tzw. SERP). 

Wyszukiwarka Google przy ocenie strony bierze pod uwagę m.in. takie czynniki jak:

  • szybkość, z jaką działa strona,
  • bezpieczeństwo danych,
  • brak irytujących reklam,
  • dostosowanie do urządzeń mobilnych (responsywność). 

SEO dotyczy wielu elementów strony: od funkcjonalności, przez treści pisane (content), aż po bezpieczeństwo (np. zainstalowany certyfikat SSL). Odpowiednia optymalizacja tych wszystkich czynników nie należy do najprostszych zadań. Na szczęście są narzędzia, która to ułatwiają, np. SEO audyt. 

Co to jest audyt SEO?

Audyt SEO to analiza stanu strony internetowej w kontekście zasad SEO. Wynikiem takiego audytu jest raport. Dzięki niemu właściciel strony wie, jakie elementy działają dobrze, które warto poprawić, a które wymagają natychmiastowej reakcji. 

Audyt SEO jest powszechną praktyką stosowaną dla stron małych i średnich firm, korporacji oraz dużych serwisów. Według specjalistów od pozycjonowania jest to nieodłączny element skutecznego marketingu internetowego. 

Po przeprowadzonym audycie strony internetowej wiesz, jak oceniana jest Twoja strona pod kątem zasad SEO, jakie są jej mocne i słabe punkty oraz co zrobić, żeby poprawić widoczność strony w sieci, a co za tym idzie – generować ruch i pozyskiwać klientów. 


Wykonaj darmowy audyt strony i popraw jej widoczność w wyszukiwarce. Wykonaj teraz>>


Jak zrobić audyt SEO?

Manualne sprawdzenie kondycji swojej witryny byłoby udręką. Na szczęście, dzięki narzędziom do analizy stron internetowych, możemy w prosty sposób, przeprowadzić audyt strony WWW. 

Aby przeprowadzić audyt SEO online, nie musisz instalować żadnych aplikacji, wystarczy:

  • wejść na stronę z narzędziem do analizy SEO,
  • wpisać adres swojej strony internetowej i chwilę poczekać. 

Po chwili narzędzie wygeneruje raport, w którym znajdziesz podstawowe informacje na temat swojej strony WWW, dane dotyczące użyteczności i bezpieczeństwa, ale przede wszystkim – analizy oceniające jakość Twojego adresu w kontekście SEO (zazwyczaj w skali procentowej, gdzie 100% to najlepszy wynik).

W dobrze przygotowanych narzędziach do analizy SEO powinny znaleźć się też wyjaśnienia trudnych terminów oraz porady, co zrobić, aby poprawić widoczność strony. Samo wykonanie audytu nic nie zmienia. Potrzebne są jeszcze odpowiednie działania podjęte po przeprowadzonym audycie. 


Co daje audyt SEO i dlaczego warto go przeprowadzić?

Po przeprowadzonym audycie rozpoczynasz działania ulepszające stronę, a następnie przeprowadzasz kolejny audyt SEO, by sprawdzić, czy poprawki przyniosły oczekiwany efekt. 

Regularna analiza strony pozwala na poprawienie Twojej pozycji w wynikach wyszukiwania. Audyt SEO warto dopisać do swojego kalendarza zadań i starać się wykonywać go co jakiś czas. 

Nawet jeśli Twoja strona ma się teraz nieźle, za kilka miesięcy może okazać się, że powinieneś wprowadzić zmiany, ponieważ Google zaktualizował działanie algorytmów. SEO to szeroki temat, który wymaga aktualnej wiedzy i stałej obserwacji. 

Przeczytaj również, co zawiera audyt SEO i co warto o nim wiedzieć

Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz